gitara akustyczna czy elektryczna?

Czyli co Ci w duszy gra, tematy o każdym rodzaju muzyki.

Postprzez tancereczka96 » 3 sty 2012, o 01:24

Witam. Gram już od dwóch lat, mam gitarę klasyczną. ;) Chciałabym się przerzucić na coś lepszego, chcę dobrze wybrać, więc liczę na pomoc z waszej strony. Zastanawiałam się nad akustyczną, ale koleżanka powiedziała, że lepiej byłoby dla mnie na elektryczną, choć jeszcze słyszałam, że jest elekroakustyczna. Czym się one różnią i którą wy byście wybrali lub poradzili? Jeszcze pozostaje kwestia strun, słyszałam, że na metalowych jest lepszy dźwięk. Nie mam kogo się poradzić, wieć proszę o radę. Z góry dzięki, pozdrawiam. :)
tancereczka96
Gosc

Reklama

Re: gitara akustyczna czy elektryczna?

Postprzez Calvaria » 3 sty 2012, o 19:33

Metalowe struny gitary akustycznej mają piękny dźwięk i nigdy nie przerzuciłabym się na klasyczną. Natomiast przejście z klasycznej na akustyczną może być trochę bolesne dla palców, ponieważ metalowe struny są twardsze. Ale z czasem można się przyzwyczaić. Gitara elektroakustyczna to mówiąc najprościej taki akustyk z możliwością podłączenia do wzmacniacza, a elektryczna - to taka, na jakiej grają zespoły rockowe. Elektroakustyk nie daje takich efektów. Elektryczna ma miękkie struny, więc nie będzie bólu jak przy akustyku. Ale wybór i tak należy do Ciebie i zależy od tego, jaką chcesz grać muzykę i jakie efekty chcesz uzyskać. Najlepiej poradź się fachowca w dobrym sklepie z instrumentami. Wytłumaczy, zademonstruje...
Powodzonka! :)
Calvaria
Gosc

Re: gitara akustyczna czy elektryczna?

Postprzez tancereczka96 » 3 sty 2012, o 23:35